torsdag den 3. marts 2011

Så er jeg med igen!

Puuuuuuuuha! Det har holdt hårdt. Det er snart en måned siden jeg har fået opdateret herinde - derfor også de hurtige opskrifter i de sidste 4-5 indlæg! For jeg har da husket, at få taget billeder i ny og næ!

Travlheden har ramt det lille hjem. Med skole, lektier, mand og barn samt de huslige sysler og nu også træningscentret som tidssluger, så er tiden fanme knap. Kan vi lige få et par timer ekstra i døgnet, tak!

Træningscentret! TRÆNINGSCENTRET! Jojo - den er god nok... Har laaangt om længe taget mig sammen, og jeg skal ærlig indrømme at var det ikke for Laila - min svigerinde - var jeg ikke kommet afsted. Nu fik vi endelig hanket op i hinanden, og det ser ud til at vi kommer afsted nu, mindst to gange om ugen. I dag har vi således haft vores første hele step-time - skideskægt - men hårdt, og svært! Det gav sved på panden, og det er noget vi kan lide. Nu skal vi for første gang i flere år, prøve at stifte bekendtskab med vores muskler - de må være derinde et sted... Mandag er det zumba vi forsøger os med - det er nu godt nok lidt svært at fremtrylle de der kuglelejer i hofterne. Men vi prøver da. Jo, jo. Det går rigtig godt.

Men så skal der jo også ske noget med maden... Den var værre!! Fantasien spiller mig et puds, og jeg ender i de gamle rutiner og de velkendte retter. Jeg MÅ og SKAL prøve at spise sundere.

I dag har vi fået boller i karry med ris...

En stor gryde med vand sættes over, men man laver farsen.

500 gr. hakket svin.
1 stort løg
1 æg
En sjat mælk
½-1 dl mel
salt + peber.

Det hele røres sammen, hvorefter bollerne formes med en ske og puttes i vandet.
Husk at sætte vand over til ris også!
Når bollerne flyder på overfladen, har de fået nok. Vandet hældes gennem en sigte i en anden beholder (det skal bruges til sauce). Bollerne lader man bare blive i sigten og dryppe af, mens man laver saucen.

En skive fedtstof smeltes, og 2 spsk. karry (eller efter smag) røres i magarinen. Det er vigtigt, at karryen kommer i allerede her, da den lige skal brændes. Mel tilsættes, til man har en tyk grødet masse. Vandet fra bollerne tilsættes under omrøring, lidt efter lidt - man kan også tilsætte lidt mælk til saucen. Til sidst puttes bollerne tilbage i gryden med sauce, og retten varmes igennem.

Her er vist den færdige tallerken til husets yngste beboer:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar